Revuoniškiai Pociūnuose ir ne tik…

1329

Ūkanotą rugsėjo 21 dieną Krašto pažinimo būrelio mokiniai kartu su būrelio vadove Virginija Abramavičiene ir Nemuno kilpų regioninio parko lankytojų centro Prienuose administratore Loreta Šaltiene keliavo po gimtąjį Prienų rajoną.

Pirmiausia stabtelėjome paukščių stebėjimo aikštelėje ties Bagrėnu. L. Šaltienė papasakojo, kad šiose salose apsistoja keli šimtai klykuolių: ančių būriai, tilvikai, raudonkojai tulikai, pempės, garniai, karmoranai, kirai, žuvėdros ir kt. Didžiausios Lietuvoje upės krante įsikūrusi didžiulė urvinių kregždžių kolonija.

Vėliau pasukome link Pociūnų. Stabtelėjome Važatkiemyje, kur kiek tolėliau nuo pagrindinio kelio išvydome geltonai nudažytą medinį namelį su kaimiškomis „gonkomis”. Tai garsaus mūsų krašto poeto Justino Marcinkevičiaus tėviškė. Šalia Justino Marcinkevičiaus tėviškės – Pociūnų aerodromas. Aerodrome pamatėme modernų pakilimo ir nusileidimo taką bei angarą, kuriame saugoma aviatechnika. Mus pasitiko lakūnas konstruktorius Igoris Bykovas. Lakūnas papasakojo, kad šį rudenį Pociūnų aerodromas šventė 60 metų jubiliejų, supažindino su sklandytuvų bei lėktuvų technika. Vaikai galėjo atsisėsti į lėktuvą, pajudinti vairalazdę. Iš angaro mokiniai išėjo kupini įspūdžių ir gerų emocijų.

2017 metai paskelbti Piliakalnių metais. Išvykos metu L. Šaltienė vaikams papasakojo apie piliakalnius, esančius Prienų rajone, jų atsiradimo istoriją. Ekskursijos metu pradinukai aplankė Pagaršvio ir Mačiūnų piliakalnius, esančius Ašmintos seniūnijoje. Išvykos pradžioje L. Šaltienė minėjo, kad Prienų rajone yra daugiau nei 20 piliakalnių. Tą dieną mes aplankėme du, tačiau mūsų kelionės tęsis, per šiuos mokslo metus planuojame aplankyti ir daugiau piliakalnių, juk piliakalniai – kultūros paveldas, jais galime grožėtis ir mintimis nukeliauti į gilią senovę.

„Revuonos“ pagrindinės mokyklos pradinukai, tikri keliautojai, liko patenkinti kelione, įgytomis žiniomis, patirtais įspūdžiais.