Gimnazistų kelionė į Koperniko mokslo centrą Lenkijoje

1543

2Spalio 24–osios ankstyvą rytą Prienų „Žiburio“ gimnazistai kartu su mokytojomis Virginija Šiugždiniene, Emma Valūniene, Rasa Kučinskiene bei dviem tėveliais rudens atostogas pradėjo kelione į Lenkijos sostinę Varšuvą. Pirmiausia aplankėme Varšuvos senamiestį ir susipažinome su jo žymiomis vietomis. Vėliau kilome į miesto apžvalgos bokštą, iš kurio gėrėjomis sostinės vaizdais.

Mūsų kelionės tikslas – aplankyti Koperniko mokslo centrą. Koperniko mokslo centre praleidome likusį pusdienį. Šį technologijų muziejų geriausia būtų vadinti laboratorija. Jame nėra jokių gidų ar popierinių informacinių bukletų, kuriuose būtų pasakojama istorija. Prie kiekvieno eksponato kabo tik instrukcija. Pažinti eksponatą privalo pats lankytojas – liesdamas, klausydamas, ragaudamas ar žiūrėdamas.

1Koperniko mokslo centre galėjome susikurti savo atvaizdą po paties pasidarytos virtualios plastinės operacijos arba, pavyzdžiui, sužinoti, ar tavo reakcija tokia pat greita, kaip Pietų Amerikoje gyvenančios salamandros, kuri medžioja liežuviu ir sugeba jį iškišti 50 kartų greičiau nei trunka akies mirktelėjimas. Buvo verta atsidurti kambaryje, kuris yra žemės drebėjimo zonoje, arba tapti skęstančio povandeninio laivo kapitonu ir pabandyti jį išgelbėti bei lengvai pakilti nuo žemės ant skraidančio kilimo.

Po daugybės patirčių vakare pasukome namų link, o mintyse ilgai sukosi neišdildomi įspūdžiai. Už kelionės organizavimą dėkojame gimnazijos mokytojai Romai Ruočkienei.