Prienų rajono mokytojai mokėsi Prahoje

0
1456

Kovo 13–17 dienomis Prienų rajono mokyklų mokytojų ir Švietimo skyriaus komanda dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Intercultural Communication in Education“ Prahoje (Čekija), kuriuos organizavo DOREA švietimo institutas.

Galimybė patobulinti profesines kompetencijas tarptautiniu lygiu atsirado Prienų rajono savivaldybės administracijos švietimo skyriui parengus ir laimėjus Erasmus+ programos KA1 projektą „Profesionalios aplinkos Prienų rajono mokyklose kūrimas“. Šis projektas kuria naujas galimybes mūsų rajono mokyklų mokymo (si) kokybei gerinti, stiprina jų tarptautiškumą.

Mokymuose mokytojai turėjo galimybę pristatyti save, gilinti supratimą apie kultūrą kaip bendravimo pagrindą, diskutuoti apie skirtingų kultūrų susidūrimą, bendravimo trikdžius, vertybes, įsitikinimus, požiūrius ir veiksmus. Padedami mokymų vadovo Ivano Kobelevo kartu su mokymų dalyviais iš Graikijos, Didžiosios Britanijos ir Vokietijos jie analizavo skirtingas kultūros ir laiko dimensijas, kalbos kontekstus ir tarpkultūrines problemas (stereotipai, išankstinis nusistatymas, diskriminacija). Mokymų dalyvių mąstymo ir nuostatų pokyčiai buvo patikrinti sukuriant sąlygas patirti kultūrinį šoką, integruojant įgytas žinias į savo ateities planus.

Visa savaitę trukusių mokymų programa buvo paremta nuolatine refleksija apie tai, kas kiekvienam iš dalyvių yra svarbu kaip žmogui, po to – kas svarbu kaip mokytojui, kas svarbu jų mokomiems mokiniams, visai klasei, sistemai (mokyklos, švietimo, kultūrinei sistemai, tautos, tarpkultūriniam ir netgi – globaliam bendravimui). Buvo galimybės į kiekvieną temą pažvelgti iš įvairių pusių ir taip surasti begalę sprendimo variantų. Vyko nuolatinis bendravimas, mokymų dalyviams reikėjo būti nuolat įsitraukusiems, dėmesingiems, išgirsti ir priimti mokymuose dalyvavusių užsieniečių nuomonę ir požiūrį, taip vis iš naujo pervertinant įvairius psichologinius aspektus ir asmeninį suvokimą.

Dalyviai atrado naujus mokymo ir mokymosi metodus, labiau įsigilino į jau žinomus. Buvo daug dirbama individualiai, porose, grupėse, pasitelkti dramos elementai, filmuotų pamokų medžiaga, atliekant užduotis tekdavo išeiti į gatvę, lauką, bendrauti su pėsčiaisiais, parkų lankytojais, vietos gyventojais. Kaip vieną iš įdomiausių naujų metodų mokymų dalyviai minėjo aisbergo modelį, kur ledkalnio viršūnėje sukoncentruoti matomi dalykai, t.y. elgesys, požiūris, poelgiai, o po vandeniu yra nematomi dalykai, kurie daro įtaką pirmiesiems – šeima, religija, kalba.

Mokytojai diskutavo, kas vyksta, kai susiduria du ledkalniai, kai susiduria dvi kultūros ar net ir daugiau, lygino, priešino kultūrines vertybes, įsitikinimus, suvokimą, bendravimo stilius, mokėsi atpažinti neigiamą suvokimą, stereotipų taikymus, domėjosi vieni kitų nuomone ir mokėsi iš vienas kito pavyzdžių.

Tokia mokymų struktūra ir turinys suteikė galimybes dalyviams lyginti kultūrų panašumus, skirtumus ir savo pačių suvokimus. Apibendrindami įgytą patirtį mokymų dalyviai projektavo jos pritaikymą kasdieniame mokytojo darbe formuluodami patarimus mokytojui, o tuo pačiu ir sau pačiam.

Ilona Rasimavičienė, Prienų „Žiburio“ gimnazijos dailės mokytoja metodininkė

Komentarai

komentarai