Paspaudė pirmieji šalčiai – ar jau keisti padangas?

0
1235

1Pastaraisiais rytais ne vienam vairuotojui teko ieškoti, kuo nuvalyti šarmos aptrauktus langus. Daugeliui jų pirmieji šalčiai tapo priminimu apie tai, kad jau pats metas galvoti apie padangų keitimą. Juolab, kad artimiausiomis dienomis dar labiau pašals.

Įstatymas dar neverčia

Oficialiai su vasarinėmis padangomis galima važinėti iki lapkričio 1 dienos. Visgi niekas negali tiksliai prognozuoti, kaip per artimiausias savaites keisis oro sąlygos ir kada iškris sniegas, todėl atsakingi eismo dalyviai tam ruošiasi iš anksto.

Kauno technologijos universiteto transporto inžinerijos katedros dėstytojas doc. dr. Darius Juodvalkis pabrėžė, kad vasarinės padangos su ledo ar sniego danga sukimba labai blogai ir vairuotojas tuomet kelia didžiulį pavojų ne tik sau, bet ir aplinkiniams.

Tam, kad taip neatsitiktų, anot mokslininko, Kelių eismo taisyklės (KET) ir numato laiką, kada reikia susimontuoti žiemines padangas.

Tačiau žiemines padangas, jei šios nedygliuotos, galima imti naudoti ir anksčiau – nors ir dabar.

Skaičiuojama, kad vasarinių padangų geriau nebenaudoti, jei per dieną termometro stulpelis nepakyla aukščiau 7 laipsnių šilumos.

Pasak sinoptikų, artimiausią savaitę orai Lietuvoje dar gali sušilti iki 8-10 laipsnių šilumos, bet tai bus labiau išimtys, todėl jau nebėra per anksti keisti padangas.

Universalios ar žieminės?

Peržiūrint keleto praėjusių metų statistiką, anot mokslininko, galima būtų diskutuoti dėl KET nurodomo laiko tinkamumo, tačiau jei su vasarinėmis padangomis vairuotojas paklius į situaciją, kai reikės važiuoti sniegu ar ledu, pasekmės gali būti labai skaudžios ar net tragiškos.

D.Juodvalkis sakė, kad Lietuvos rinkoje vis dar dažniau parduodamos universalios padangos nei žieminės.

Pagaminti kokybišką universalią padangą, anot D.Juodvalkio, yra labai sudėtinga. Todėl lyginant sukibimą su sniego ar ledo danga, tokia padanga visuomet nusileidžia žieminei.

Mokslininkas prisimena, kad per pastarąsias žiemas sniego nebuvo daug, o keliai prižiūrimi pakankamai kokybiškai, todėl dažnam miesto vairuotojui retai teko susidurti su ledo ar suplūkto sniego dangomis.

Kitas klausimas, jei gyvenate ir važinėjate atokesnėse nuo didmiesčių vietovėse. Ten slidžios dangos visuomet yra daugiau.

Geriausios tik naujos

Važinėjant švaria asfaltbetonio danga žieminė padanga dėvisi greičiau, o dažnu atveju ir sukimba blogiau nei universali. Be to ji yra brangesnė.

Vienareikšmiškai pasakyti kuri padanga, universali ar žieminė, yra geresnis pirkinys – sudėtinga. Anot D.Juodvalkio, kiekvienas atvejis individualus ir vairuotojas, pasitaręs su padangų specialistu, sprendimą turi priimti pats.

„Jeigu dažnai tenka važiuoti keliais, kurie padengti ledu ar suplūktu ledu, tikslinga pasirinkti žiemines padangas. Jeigu važiuojate gerai prižiūrimais keliais, arba galite atidėti kelionę, esant ekstremalioms sąlygoms, galbūt jums pakanka universalių padangų“, – patarė jis.

Geriausiai sukimba naujos žieminės padangos. D.Juodvalkis paaiškino, kad dėvintis padangai apdyla atskirų protektoriaus plotelių kampai, kietėja gumos mišinys ir mažėja protektoriaus rašto gylis. Todėl padangos eksploatacinės savybės prastėja nuo pat eksploatacijos pradžios.

Mokslininko teisimu, siekiant maksimalaus sukibimo idealus variantas būtų kiekvienam sezonui įsigyti ir susimontuoti naujas žiemines padangas. Savaime suprantama, kad tai brangus malonumas ir galbūt ne kiekvienam vairuotojui tai daryti tikslinga.

3 mm – nėra saugu

Pagrindinis kriterijus, pagal kurį gali nustatyti padangos būklę eilinis vairuotojas yra protektoriaus rašto gylis, nusidėvėjimo tolygumas ir padangos amžius. D.Juodvalkis atkreipė dėmesį, kad nors pagal KET mažiausias leistinas žieminių padangų protektoriaus rašto gylis yra 3 mm, su tokiomis padangomis važiuoti slidžiais keliais labai pavojinga.

Anot pašnekovo, netgi 5mm gylio protektorius jau kritiškai mažas ir tokia padanga su sniego danga sukimba prastai.

Vairuotojams, kurie per žiemą nuvažiuoja ne daugiau kaip 10 tūkst. km, žiemines padangas jis rekomenduoja saugiai naudoti du sezonus.

Kurdami naujus padangų modelius gamintojai atlieka eksperimentinius tyrimus, tobulina senas ar kuria naujas technologijas. Mokslininkas pažymėjo, kad kompanijos siekia uždirbti, todėl nauji padangų modeliai būna brangesni. Vėliau jų kaina šiek tiek sumažėja.

„Padangų rinkoje didelė konkurencija, o tokioje aršioje kovoje parduoti gaminį brangiau už kitus, geriausias būdas yra pasiūlant vartotojams naują ir kokybišką padangą“, – apie naujus padangų modelius kalbėjo D.Juodvalkis.

lrytas.lt informacija

Komentarai

komentarai