Spalvos ir šviesa žmogaus gyvenime

0
1356

1Integruota biologijos, fizikos ir technologijų mokomųjų dalykų veikla.

Akivaizdu, kad aplinkos daiktus matome akimis dėl atspindėtos šviesos. Akys tik priima informaciją. Tuo tarpu, suvokiant aplinką, vyksta ir aktyvus psichinis procesas – matome ne tik akimis, bet ir protu. Kartais daiktus suvokiame kitokius, negu jie yra iš tikrųjų. Kaip žmogus suvokia supančią aplinką pabandė išsiaiškinti septintokai. Šios veiklos tikslas buvo suvokti, kaip akies tinklainėje ir smegenyse bei tamsiojoje kameroje  susidaro daikto atvaizdas.

Pirmoji pamoka vyko klasėje, kur mokiniai, dirbdami poromis ir  žiūrėdami skaidres bei  IKT programose pateiktą medžiagą, suvokė akies sandarą, gebėjo atsakyti į pateiktus klausimus, nagrinėjo akies modelį, rinko informaciją,  sužinojo daug įdomybių iš gyvūnų pasaulio. Labai kruopščiai ir atsakingai mokiniai atsakinėjo į pateiktas integruotas biologijos ir fizikos dalykų  užduotis.

Antrąją pamoką vedė technologijų mokytojas savo namuose. Mokytojas demonstravo mokiniams paties pagamintą tamsiąją kamerą,  aiškino jos veikimo principą bei suteikė galimybę patiems stebėti kaip atrodo daikto atvaizdas. Mokiniams labai įdomu buvo pamatyti vieną iš  pirmųjų fotoaparatų, suprasti jo veikimo principą, sužinoti atsiradimo istoriją.

Pamokos pabaigoje diskutavome apie tai, kiek įvairių žinių reikia turėti, kad galėtum pagaminti arba bent suprasti fotoaparatą, kiek  mokslas  daug yra pritaikęs gamtos reiškinių kuriant įvairią techniką. Pamokos refleksijos metu mokiniai minėjo savo gerą nuotaiką, susidomėjimą, nuostabą  ir norą daugiau žinoti susijusių dalykų.

Išlaužo pagrindinės mokyklos mokytojos N. Baranauskienė ir R. Kišonienė

Komentarai

komentarai