Apie rasojančius automobilių langus: laikraščiai po kilimėliu gali ne tik padėti, bet ir gerokai pakenkti

0
653

1Kovai su rasojančiais automobiliai langais naudojami įvairiausi metodai. Tačiau toli gražu ne visi jie yra efektyvūs. Geriausias pavyzdys – siūlymas po kilimėliais kloti laikraščius.
Šis praktinis liaudies patarimas interneto platybėse sklando jau seniai. Ir tai nenuostabu, mat jis nereikalauja papildomų išlaidų, o pasiekiami rezultatai, esą – labai geri.

Visgi, kaip mus patikino „Remonto centro“ serviso vadovas Tadas Pranevičius, kloti laikraščius po kilimėliais nėra pats geriausias sumanymas. Naudos iš to bus ne daugiau negu kad pasiektumėte reguliariai išimdami ir džiovindami kilimėlius.

„Jei kilimėlis yra ne guminis, o po juo patiesiate vieną ar du dienraščio numerius ir kasdien juos ištraukiate, tada – taip. Bet kiek vargo tai jums kainuos?“ – retoriškai klausė jis.

Atvirkštinis efektas

Jei laikraščių keisti kasdien neskubėsite, gausite atvirkštinį efektą – įšilus salonui sukaupta drėgmė pradės kilti į viršų, todėl langai ims dar smarkiau rasoti.

„Drėgmę privalote pašalinti. Nesvarbu, ar jinai yra sugerta į laikraščius ar laikosi skystu pavidalu“, – kalbėjo serviso vadovas.

Drėgmė į automobilio saloną patenka dviem pagrindiniais keliais – arba atnešama iš lauko su avalyne, arba pakliūna per nesandarias kėbulo vietas.

Jei problema yra tik su batais atnešama drėgmė, geriausias sprendimas yra kloti guminius kilimėlius. Jį dėti tikslinga bent jau vairuotojo vietoje, o susikaupusį ar ištirpusį sniegą kiekvieną kartą išpilti.

Taip pat ilgesnės kelionės pabaigoje patartina šiek tiek pavažiuoti pradarius langus. Taip išvėdinsite šiltą orą, kuris krentant temperatūrai virsta drėgme. Kitą rytą ir langus nuvalyti bus lengviau.

Tačiau jei yra užsikimšę vandens nuleidimo latakai arba vedant signalizacijos laidus nebuvo užsandarintos ertmės, jokios buitinės priemonės jau negelbės.

„Patenkančio vandens kiekis yra didelis ir jis geriasi į kilimo dangą, todėl laikraštį reikėtų dėti kilogramais. Tiesiog fiziškai tiek nepavyks sugerti“, – pažymėjo T. Pranevičius.

Saloną reikia vėdinti

Salone drėgmė gali kauptis ir tuo atveju, jei važinėjate mažai, o automobilio nevėdinate.

Jei vanduo į vidų patenka per latakus, daugelio naujesnių automobilių savininkai automatiškai susiduria su rimtomis problemomis, mat kilimai su garso izoliacijos sluoksniu yra stori.

T. Pranevičius pasakojo, kad tokiu atveju išimamos sėdynės, kilimas pakeliamas ir po juo statomas karšto oro pūstuvas. Priklausomai nuo sukauptos drėgmės kiekio, džiovinimas gali trukti nuo trijų ir penkių dienų.

Šiltą vasaros dieną procedūra gerokai greitesnė – dažnai užtenka vos vienos dienos.

Klientams tenka mokėti už salono ardymą ir surinkimą, o tai, anot pašnekovo, kainuoja nuo 20 iki 100 eurų. Taip pat kainuoja ir šilto oro pūstuvo naudojimas, todėl paslauga gali pabrangti dar 30 eurų.

Skirtingos problemos

Anot T. Pranevičiaus, kad kiekvienas automobilis turi savo ligas. „Audi A3“ modeliuose problemų gali sukelti priekinio stiklo plastmasės, kurios turi nuleisti vandenį į šonus. Pakliuvę lapai ją gali pakelti į viršų, tuomet viskas bėga į salono šildytuvą, o nuo jo – ant grindų.

A4 modeliuose užsikemša ertmės ties radiatoriaus tvirtinimu. Tuomet vanduo kyla į viršų ir pradeda bėgti į vidų. A8 modeliuose į saloną vasarą gali pradėti bėgti aušinimo sistemos kondensatas.

„Volkswagen Golf“ vairuotojai su tokiomis problemomis susiduria retai, o „Passat“ automobiliuose užsikimšę po radiatoriumi esantys latakai gali „paskandinti“ variklio skyriaus elektros instaliaciją.

Daugiausiai problemų, pašnekovo teigimu, kyla žmonėms, kurie automobilius laiko po medžiais. Didžiausia blogybė yra ne krentantys labai, o lipnus žiedų nektaras, kuris vėliau traukia visas šiukšles.

technologijos.lt

Komentarai

komentarai